videotape

so, dahbis download?🙂

+++

jadi tadi pagi sarip dah lah bagi surat tender kat the manager. muka dia bingit macam dendeng dah basi kaper. tapi gua try eksen cool. tapi yang tak dipaham, bila masa orang cakap orang tak boleh clear leave bila ngah taim notice period? setahu gua, bleh per.

tapi tak per. sabar jer lah kan. gua pun dah tak boleh ngam lagi ngan perangai owang owang blitain nih. yek ajer diaorang mentang mentang diaorang owang puteh. diaorang cam fikirkan diaorang nih masih lagi tinggal dalam zaman koloniol siot. yek ajer banyak, tapi buat benda macam tak masuk akal, sepert:-

1. ada satu director nih kita orang adalah bagi dia satu laptop cum docking machine. jadi senang untuk dia gi sana gi sini lah kononkan. so ada satu hari tuh, dia tanya dia boleh bawak balik tak dia nye benda pasal nak buat kerja kat roma. kita orang cakap ‘go ahead’. hari keesokkan nye plak dia berteriak kat kita orang, apasal docking machine dia tak berjalan. dia cakap monitor dia tak betol. nak complen plak tuh. kita orang ada lah bergegas-gegas gi tengok dia sebelum dia jadi mount pinatuboh. skali kapala citot, sampai bilik dia, tengok sana tengok sini, member tak bawak laptop dia kaperrrrr. nak ketawa pun lemah gue.

2. ada lagi satu. sama jalan jugak. dia cakap monitor dia gelap. aku adalah cakap ‘u dah on the power switch?’ dia cakap “OF COURSE I DID!’ gua adalah gi sana tengok kat dia lepas tuh tanya dia, apasal dia nye power cable terlantar atas carpet.

ada banyak lagi beb. ada yang marah marah pasal tak tau camner nak save dia nye document. ada yang marah marah pasal system hang lepas tuh kita kena shut down dia marah pasal dia nye benda blum disave. ada yang marah marah apasal tak dapat network connection lepas tuh tengok diaorang yang cabut sendiri itu network cable. tak sanggup i.

mula mula gua ingat skolah mat salleh ni oraight oraight. skali tengok isyk tak kuasa aku. dah lah kena dilayan macam orang suruhan, diaorang nye step adoiiiii..tak leh angkat beb.

so sapa sapa kan yang satu hari nak keje ngan ni skolah internasional, fikir lah beribu kali. jangan fikirkan nak step kenal kenal cewek cewek mat salleh yang masih muda muda kot…tak berbaloi.

3 thoughts on “videotape

Leave a Reply

