abang lawan adik

hmmm..jikalau si abang dah marah kat si adik, apa akan si adik buat eh? macam malu agaknye si adik, mesti si adik rasa lemah dan lesu kan lebih lebih skali kalau si abang dengan terus terang mengkritik si adik.

abis ni skarang pasal si abang dah marah kat si adik, apa akan si adik buat? kalau tunduk perintah si abang, nanti orang tengok si adik macam budak kecik yang takut kena buli, macam orang takde pendirian pasal asik kena cakap orang. seling kata macam pariah takde identiti lah. tapi kalau si adik tak buat apa apa, nanti si abang akan jadi lebih marah lepas tuh nanti si adik jadi merana.

ah apa pengajaran nih ye kawan kawan? ah, lain kali jangan act macam buli kalau dia sendiri tau yang dia sendiri tak sekuat yang difikirkan. ah jangan cuba suka nak tumpang sedara ajer ngan orang orang kuat. ah kang skarang nanti susah, apa buat slalu kena salah.

PADAN MUKA.

Advertisements

One thought on “abang lawan adik

  1. What we’ve got here is failure to communicate…This is a classic case of si luncai terjun dgn labunya.Biarkan…
    Biarkan…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s