111745588526406592

itu kes pasal si pompan ostolia tuh yang kena hukum 20 tahun pasal ‘cuba mengedar’ dadah ada sikit pelik.

1. kalo pompan yang dibicarakan tuh tak lawa, mungkinkah reaksi orang ramai adalah sama seperti sekarang? rasa rasa macam tak kan, pasal mungkin tak glamer sangat per untuk media mengeksploitasikan ni keadaan.

2. orang orang ostolia tuh cakap jer negeri sofistikated. tapi pasal ni benda boom ba da boom diaorang cakap orang indon tak adil. mentang2 negeri masih membangun, diaorang ingatkan diaorang nye sistem pengadilan mundur ke? ostolia ke mongolia ke, kalau dah bawak masuk dadah, sama jugak pe. 4 kilo plak tuh, beras pun kalah.

3. tapi kalau nak diterbalikkan mungkin diaorang ada story jugak. diaorang mengadu asal abu bakar cuma dijel untuk 2 tahun sedangkan sidini 20 tahun. entah, betol ke tak tuh eh.

jadi apa yang boleh dipelajari kat ni berita? senang ajer, kalau nak edar dadah dan nak dapat orang nye simpati, carilah orang orang yang berkualiti seperti:-
a) orang yang lawa lawa
b) owang putih
c) kaya bergaya macam si dinesh bhattiar tuh yang mentang2 bapak mak dia orang kuat bleh turunkan hukum si pukilaknat tuh.

ataupun

d) jangan amik dadah. hidu gam jer sudah. kastam tengok pun pening pasal ni benda retro too tha max nye.

lagi satu berita yang saya tak paham tuh apasal si negeri owang owang putih tuh semua bingit pasal si negeri ah chua tuh boleh memakmurkan pasaran tekstil mereka. apa, jeles kah? dah jeles, lepas tuh nak letak tarif pulak. haizz….owang putih nih, kalau dah buli, buli jugak.

2 thoughts on “111745588526406592

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s