111617076357087330

dalam seumur hidup saya, tidak ada sedikit pun saat yang saya gemar menonton rancangan hindustan. lebih parah, seluruh anggota keluarga saya, dari si ibu ke bapa ke datok, ke sepupu ke mana mana, kesemuannya tergila-gilakan ni benda semua.

saya tidak memahami keriangan diaorang menonton tuh benda. asik asik itu sahaja. cuma apa yang saya boleh paham atas keprihatinan diaorang kat ni citer semua ialah diaorang tertarik kat diaorang nye hero dan hero nye mambang yang hemsen hemsen dan jude jude. tapi kalau nak dikatakan lebih lanjut kan, takyah tengok diaorang nye citer dah boleh, mana mana pun ada yang hemsen hemsen dan jude jude.

ada yang memberi alasan diaorang suka tengok ni benda pasal dia nye lagu lagu gerek gerek. tapi beb, takkan lah nak dengar lagu gerek2 untuk 3 jam berdesut? tak lemau ke?

ada pula yang cakap dia nye jalan citer menarik. eh? ada jalan cerita?

tapi tuh semua saya tak herankanlah. diaorang nye citarasa sendiri. cuma apa yang membuatkan darah saya up ialah sekarang diaorang tayangkan ni benda pada tiap tiap malam ahad. MALAM AHAD! ni malam orang nak rilek, tengok citer / dokumentari kat arts central sebelum pigi mengharungi minggu baru bekerja. tapi tak, diaorang nak letak 3 jam straight ni citer hindustan, dan membuatkan saya rasa boring.

apa nak jadi nih?!

+++

mungkin para eksekutif citer “missing” boleh terbit rancangan untuk mencari dave chapelle.

+++

I, I’m thinking it’s a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they’re perfectly aligned. And I have to speculate that God himself did make us into corresponding shapes like puzzle pieces from the clay.

And true, it may seem like a stretch but its thoughts like this that catch my troubled head when you’re away when I am missing you to death when you’re out there on the road for several weeks of shows and when you scan the radio. I hope this song will guide you.

They will see us waving from such great heights, “come down now”, they’ll say but everything looks perfect from far away, “come down now”, but we’ll stay…

I tried my best to leave this all on your machine but the persistent beat it sounded thin upon listening and that frankly will not fly you will hear the shrillest highs and lowest lows with the windows down when this is guiding you home.

they will see us waving from such great heights, “come down now”, they’ll say but everything looks perfect from far away “come down now”, but we’ll stay…

2 thoughts on “111617076357087330

  1. saya suka cerita hindustan tau..den dia org move the programme slot lagi saya happy..

    ler…mana si dave chapelle pegi…

Leave a Reply

