saya racist.

saya ni berasa musykil pasal reaksi orang orang pasal itu citer singapura dodol.

nak tau apasal?

pasal ramai ni (yang saya fikirlah) menyokong itu mat tu dari si ah beng. tapi mereka ni macam paranoia sikit pasalkan mereka ni berfikir ramai orang akan mengundi (dah macam pilihanraya) si ah beng tuh dengan alasan, singapura ni dah banyak sangat manjens, jadi diaorang dah pasti akan mengundi kaum diaorang sendiri. ni sumer diaorang komplen pasal ada isu perkauman.

bila saya terdengar ulasan camtuh, otak saya pun bermula lah buat dia nye proses. saya berfikir balik, eh eh, ni benda blum lagi apa apa, diaorang dah syak wasangka ada isu perkauman?

lepas tu saya berfikir lagi, kalau ni pasal isu perkauman, dari dulu lagi kan patutnya si mat ni dah kena tendang?

kalau orang sumer dah start berasa isu perkauman ni, apa bezanya kepada mereka sendiri yang dah mulakankan agenda ni? macam hipokritkan kalau orang berbuat begini, pasal mereka pun dah menngemburkan hal hal ini yang tidak patut dibangkitkan. kalau si ah beng tu menang, menanglah, pasal saya pun tau ada beberapa minah di tempat keje saya yang shiokkan si ah beng tuh. apa, kalau diaorang undi si ciner tuh, diaorang pun pro-ciner ke? ni kes betol tak masuk akal.

menang kalah, kalah menang, saya masih berharap malam tu, satu stadium kena blackout.

dah.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s