berita sungguh derita

seperti biasa, kalo dah tengok berita 930 ada ajer nak bagi komen kat sana sini. ah berikutlah ulasannya:-

1. itu negeri ah chua cibei kanina kat hong kong ada merebak lagi satu penyakit baru. dah lah diaorang tak puas bagi sars, bagi penyakit burung ah, ni ada lagi satu lagi. ah, kalu ni ah chua pepek sundal asik komplen yang orang muslim slalu buat tengkarah pasal ni pengganasan, saya kalu bleh nak maki balik kat diaorang nye pepek yang diaorang lagi dasyat (ada bukti lagi!) memperbahayakan dunia ni ngan penyakit sundals diaorang. (wah nampak marah, bang?)

2. wah sey sungguh emosi lah itu berita pasal itu budak dari skolah menengah damai. tapi saya ni dah lah memang orang yang tak kenal padan atas simpati, adake patut time mak dia ngah melalak, saya ni boleh ketawa. ni lah gara gara mak dia menerangkan apa yang telah terjadi,

“he’supposed to go for karoke with his friends, but he didn’t say he wanted to go to the beach!” (melalak lagi)

aiyoyo achi. dia nak gi karaoke kat klub mana? budak baru sek 4 dar dei, dah berkaroke?

abih tu dia nye minah, alahai tragik nye nangis pabila kena wawancara. tak achar trus.

3. oh itu wartawan melayu untuk berita saluran lima memang sungguh wow ke dewow.

ok dah itu ajer. pasal lepas tengok tuh orang melalak semuer telah membuatkan saya cirit birit lagi.

ayecarumba!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s