110034078458961657

ok skarang sumer dah settle.

dari pagi hingga ke petang, skrub nye skurn, cuci nye cuci, spray nye spray, habis juga ni mengemas. skarang ni kulit tangan dah kering kontang, dah macam ular sawa nak beranak nye kulit.

bih tu kan saling mengemas/mencuci ni rumah, adalah kita ni mendengar radio warna.

i tell u kan, macam macam karenah ada kat ni radio.

1. ada abang lembut lah yang ngah buat kuih
2. ada kak pah yang suara dia asik terkluar ajer tiap tiap 10 minit yang bernangis pasal tak mampu nak kasi anak dia melawa tapi rasa ok sikit pasal dapat duit dari TAA
3. makcik (bih kadang2 pakcik you!) yang mula mula suara menten tapi lepas tuh terus berderai air mata
4. makcik2 yang blur macam sotong rebus bila suara dah kat udara abih tu asik tanya khabar dj walaupun itu dj dah menjawab soalan seperti tu dah nak dekat dua jam
5. dj yang eksen loyar buruk bila pendengar dah ke udara – “amboi mesti sedap itu rendang iyer cik enon?” eeek.

tapi entah, kalo tak dengar radio warna macam tak sah. dari dulu hingga sekarang, dari pasir panjang hingga ke ang mo kio, tidak dilapuk zaman.

mungkin satu hari saya akan cuba jadi radio dj warna yea? apa kata awak?

saya: ah tu dia pendengar lagi satu. what say you?
makcik pendengar: apa nak? you?
saya: yeah you! apa ucapan khas anda sempena raya ni?
makcik: ah? ah? tak dengar nak,
saya: -cuts line off-

mesti banyak orang buat komplen nye. nauuzubillah.

ok slamat rayer!
pasal raya ni danger.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s