rombongan raya (lagi!)


adakah anda mempunyai masalah beli / jual rumah?


sering melalui berbagai panca roba dan kebingunan oleh isu perumahan?


usah resah, usah ragu. kerna skarang dengan pertolongan chuck nooris consultants masalah perumahan anda akan dibantui dan diselesaikan. agen agen kami telah diiktiraf dan kami akan menanguni segala isu isu perumahan anda. agen agen kami di chuck nooris consultants mempunyai keahlian dan pengalaman yang telah diuji. hubungilah kami jikalau anda ingin mendapat keterangan lebih lanjut.


kami, di chuck nooris consultants juga memberi khidmat ubah elok ke rumah anda. kami telah mendapatkan khidmat syarikat reka bentuk terkemuka, hamid bros pte ltd, untuk mengubahsuaikan dekor rumah anda, mengikut citarasa zaman ini.


para pelanggan kami telah memberikan berbagai kepujiaan kepada keberkesanan agen agen kami menghuraikan isu perumahan mereka.

jadi, apa lagi, hubungilah kami sekarang juga!


ditanggung beres!

Advertisements

“bukan 10! bukan 20! tapi 80 kilogram!”

sekali lagi, datang keje tapi takde orang. keje saya masih menimbun, tetapi jikalau telah ditabalkan sebagai mat tak bleh diharap, saya dengan lenangnya sekarang ngah duduk atas meja duduk bersila mendengar keronchong.

pasal saya dah bleh agak orang tak datang keje ni hari, saya pun bawak lah satu vcd yang bersepah kat roma saya tuh.

citer apa you tanya? oh itu citer buli lor. citer ni padahal dah lama keluar, tapi pasal ni mat slalu eksen buat tak endar pasal filem melayu (eksen kool lah gitu yea), ia tidak diendarkan trus. lantas pabila ngah beraya ni adalah bapak saya tunjukkan ni citer. ada angkatan dari tasmania pun ada bebol yang citer ni klakar giler. jadi saya pun cuba lor.

i tell you, ini citer sungguh dasyat. dasyat murtabat sang laknat ketawa bleh melekat lepas tu tersekat macam demam gamat.

dia nye punya dialog, masyallah, boleh buatkan cengkerik buat rempeyek. macam mana sak deorang bleh tumbuhkan idea produk antivirus Kasi Lu Punya Komputer Bersih 1.0 edaran syarikat michael soft? lepas tuh inspirasi labelkan geng perompak yang dinamakan serbuk pencuci berjenama kerana tidak meninggalkan bekas?

tapi yang the all-time klasik haruslah diberikan kepada iklan ini.

waduh dong! selain daripada iklan ‘tongkat ali’ yang dipersembahkan oleh kumpulan santan belada (imuda and co.), saya berpendapat hanya ini sahaja yang boleh ditabalkan sebagai ‘best’. ah kalu nak tengok tu iklan, klik ah disini.

yang bagusnyer, dia nye humor tidak mempunyai daya slapstik yang meluat yang slalu ditonjolkan oleh senario (eeeee, i meluat tengok rancangan tu you).

all in all, i suka skali!

let’s gone!

mat sleng tak tau.

nak cakap bodoh tu, tak boleh pasal diaorangnye pendidikan lagi tinggi dari saya. nak cakap slenger tu pun tak boleh, pasal saya ni lebih slenger. tapi kalaulah dah berbelanja 17 juta dolar takkan peta lokasi pun tak bleh letak kat lelaman sendiri.

saya dahlah kena pegi taman warisan ni minggu, abih dengan dol nya, tak tau mana lokasi sebenarnya. jadi dengan bersemangat lah saya pegi ke lelaman mereka. cuma apa yang saya dapat ialah ni ajer.

sultan gate? the gate dulu saya tau ah ada. sultan gate kat mana? ada pagar nama dia sultan?

“cik, pagar sultan katner?”

“tuuuuuuuuuuuuuuuu…kat sana tuuuuu.”

saya racist.

saya ni berasa musykil pasal reaksi orang orang pasal itu citer singapura dodol.

nak tau apasal?

pasal ramai ni (yang saya fikirlah) menyokong itu mat tu dari si ah beng. tapi mereka ni macam paranoia sikit pasalkan mereka ni berfikir ramai orang akan mengundi (dah macam pilihanraya) si ah beng tuh dengan alasan, singapura ni dah banyak sangat manjens, jadi diaorang dah pasti akan mengundi kaum diaorang sendiri. ni sumer diaorang komplen pasal ada isu perkauman.

bila saya terdengar ulasan camtuh, otak saya pun bermula lah buat dia nye proses. saya berfikir balik, eh eh, ni benda blum lagi apa apa, diaorang dah syak wasangka ada isu perkauman?

lepas tu saya berfikir lagi, kalau ni pasal isu perkauman, dari dulu lagi kan patutnya si mat ni dah kena tendang?

kalau orang sumer dah start berasa isu perkauman ni, apa bezanya kepada mereka sendiri yang dah mulakankan agenda ni? macam hipokritkan kalau orang berbuat begini, pasal mereka pun dah menngemburkan hal hal ini yang tidak patut dibangkitkan. kalau si ah beng tu menang, menanglah, pasal saya pun tau ada beberapa minah di tempat keje saya yang shiokkan si ah beng tuh. apa, kalau diaorang undi si ciner tuh, diaorang pun pro-ciner ke? ni kes betol tak masuk akal.

menang kalah, kalah menang, saya masih berharap malam tu, satu stadium kena blackout.

dah.

shutterraya

hello kawan kawan!

hari ini abang dol nak berkongsi sama kawan kawan gambar abg dol semasa beraya.

(yeay!)

bermula dengan ini..(terdengar suara sudirman)

ah itulah cik bahrum sama cik ramlah ram. tukang bikin nasi beriyani jagong sama kuih muih.

di rumah abg dol ni sering ada dua budak kecik berlari sana sini. kadang-kadang buatkan abg dol bikin darah up. dipersilakan…

diaorang masih tak puas, jadi kat tangga pun diaorang nak amik gambar.

ah, selalunya pabila tetamu datang ke rumah, abg dol slalu sembunyi dalam bilik. tetapi kadang2 abg dol kluar jugak pasal dipaksa. jadi pada suatu hari pabila abg dol kluar, dipetiklah beberapa gambar.



ahh..lepas tuh, pada hari sebelumnya, ada sekumpulan anggota kumpulan membenteras halaman ini. berikut adalah seberapa yang dapat dikhaskan.



dan yang last,

zapppppp.

dah tu ajer. bye.

iDOL ulas idola

Three of these things belong together
Three of these things are kind of the same
Can you guess which one of these doesn’t belong here?
Now it’s time to play our game (time to play our game).

1. dato` m. daud kilau

2. allahyarham sudirman hj. arshad

3. david arumagam

4. raja sms

nasib baik itu rancangan idola nak dekat habis. lebih cepat tamat lebih bagus. it’s getting over-rated lah. i cuma suka bila abertise idol tu kluar bila itu iklan 7-11 ajer keluar yang ada cewek tu yang pakai korset pegang big gulp.

baru seven naik eleven.