malam kedua

malam kedua – Diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).

fuhlamak.

saya berfikir eh kenapa orang cakap, “selamat berpuasa!”. apa, merbahaya sangat ke ni puasa? apa kata lain kali diaorang bersapa, “yok, puasa!”.

ironisnya, saya berbelanja lebih banyak dari biasa dalam bulan puasa. entah mengapa, tapi dah lepas buka sahaja, macam macam nak beli. ais krim lah, roti lah, kueh lah, air lah…..macam nak balas dendam nye perasaan.

herankan, orang hilang berat badan masa ramadhan, aku nye berat badan naik mendadak dalam bulan ini.

bih kan lagi satu misteri taman rashidah yang saya tak bleh tangkap ialah apasal eh time nak buka, maccow, makanan macam berlambak (kat rumah saya ni cuma ada tiga orang ajer, tapi makanan, ya rabbi, satu meja tak cukup.) tapi yang paling weak, bila time nak sahur, masyallah, makanan macam takde apa apa. kadang kadang telor asin sama nasi ajer. :

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s