scrubs part 2

nasib nasib.

gua paling tak favret gi hospital. pasal dari kecik sampai skarang, itu tempat dah macam jadi tempat hangout gua. lebih lebih lagi kalo ttsh. dah lah diaorang nye jururawat banyak yang semprek kepondek.

bih ada doktor diaorang ni banyaklah diaorang nye skill. nak letak IV sumer macam segan segan. gua bukan takut itu IV, tapi gua seram orang yang nak bikinkan tuh. tengok diaorang macam lebih baik gua bikin sendiri. (ye lah, kita nye urat ni kan halus sangat..)

jadi untuk beberapa jam, tersandar lah gua disana. tunggu nye tunggu nye tunggu, diaorang cakap mungkin gua ada itu denggi. fuh. bila diaorang cakap tu benda, teringat kembali kat abertise TV1 –

“HAPUSKANLAH DENGGI! BUNUH AEDES!”

agaknye lah tuh.

skarang demam ni dah reda sikit. cuma barangkali beberapa hari lagi kena amik ujian darah pasal itu denggi tak boleh diuji setelah hari kelima demam. kalau gua nye platelets dah menjunam, nak dekat lah tuh gua nye ‘riwayat’. nampaknyer gua nye wawasan untuk 55 tahun dah menuju matlamat nih.

tapi barangkali sebelah petang nanti, demam ni pasti akan naik.

nak tahu apasal?

pasal itu geng semprek linkin park kedondong bikin diaorang nye melalak. geng yang mempermainkan prinsip komersialisme kepada minda M.O.R. yang pasti satu suku daripada penonton mesti yang pompuan2. yang lagi satu suku yang si jantan yang ikut si pompuan2. yang lagi satu suku mungkin budak yang kaya kaya yang tak tau apa nak buat pada malam ini.

bih yang lagi satu suku?

oh tu yang duduk kat supreme court lama tengok ke arah padang yang cuba dapat gambaran percuma itu konsert.

harap2 malam ni hujan ribut, guitar diaorang kena tangkap elektrik, dia nye penyanyi kojol, lepas tuh satu geng tak nak main lagi.

haiz aku nih, dah nak setengah mati pun masih nak hina orang eh..apa nak buat..

CUUUBAAA-AAAAAAAAAAAAAnnnnnnnnnnn..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s