ko arab? so?

ahlan wasahlan!

jadi ini hari ana tak buat kerja. ana ada baca itu suratkhabar ada ulasan tentang keprihatinan yaaakoooob baba black sheep terhadap kearaban melayu.

ana pun tengok balik. apa kejadah sak yang dia nye masalah. topik ini skarang ngah kecoh pasal ente fikir ada beberapa sebab:-

1. menteri2 dah tak ada topik nak bahaskan. pasal topik melayu baru dah basi takde orang nak khiraukan lagi.

2. arab2 yang step dah fedup pasal skarang diaorang masih blum dapat habuan dari mendaki padahal ni arab2 yang step slalu pandang rendah kat orang melayu.

3. minah2 dan mat2 melayu dah nak step jadi arab celup tapi loghat tetap macam sama jugak.

pasal perkara macam ni pun nak dihebohkan. macam macam ah ni ahli2 panel yang buat2 polisi masyarakat melayu.

+++

oh baru gua tersadar…elyse nye nama kluarga ialah sewell.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s