“eh, apasal kau isap merah?”

gua suka gi opis kat bukit merah. pasal kat sana, kita bleh act macam orang penting. besh rasanya. sampai boss besar pun tengok kita macam takut seram. hah! biarkan dia rasa! kita ni kat sana diibaratkan itu PTI yang berkuasa di dalam kem askar. opiser pangkat tinggi2 pun takut tengok.

tapi yang paling best skali bila gi bukit merah, ialah kita dapat gi makan tengahari ngan siditu. itu sajalah peluang keemasan yang gua sama siditu bleh luangkan. kalo tak, tarak chan. ntah apasal eh, bila kita gi makan ngan siditu, makanan sumer macam dah tak selera. rasa macam dah kenyang trus. tengok rantapan wajah dia aje macam dah kenyang ah. (isyk feeling nyer aku ni)

jadi niari kita pun gi lah makan. ntah apasal dia alih2 ngidam mee soto. ke mee rebus eh? kita dah berkali tengok muka dia, tapi tiap2 kali nampak balik, fuh lamak gua bilang lu, muka dia macam berseri ah. ntah apa dia buat kat muka dia pun gua tak tau. abih, ngah makan, siditu tunjukkan lah gambar2 yang baru dia petik hari tuh. fuhlamak gua bilang lu, gua tengok tu gambar dia, macam nak terbegik sak! punyerlah jambooo. macam puteri kayangan! nasib baik nyonya kat tepi tak terperanjat.

tapi al kisahnya…chan dah takde. ok ni akan bersambung, pasal ada makcik sibuk kat sebelah…

Leave a Reply

