Kupu kupu yang eksen malu..

earwax: the stills – yesterday never tomorrows

cepatnyer masa berlalu. bila gi holiday, apasal eh rasa macam masa berlalu dalam sekelip mata?

gua ngan members2 sumer tinggal di sini.

tempatnyer bolehlah dikatakan ok-ok sahaja. cuma barangan dia, masyallah, bleh buatkan gua dapat sakit jantung. adake patut satu tin coke harganya $5? nasib baik semua orang bawak makanan. (budget beb, budget)

tapi keseluruhannya itu resort memang ada klass. tak rugi nginap di sana. cuma harganya sahaja yang melampaui batasan.

takper, skali skala try hidup macam orang kaya.

ah pasal gi bintan ni, gua hendak memberitahu kepada kalian sumer sedikit sebanyak tentang panduan2 yang patut diberi perhantian dengan terpeinci.

1. jikalau boring, main scrabble.
ah, ni kalau korang sumer dah tak tahu nak buat apa lagi pada tengah larut malam bila kat sana. permainan mudah sahaja, letak perkataan, kalau tak tahu bahasa inggeris, letak bahasa melayu. kalau pemain2 lain tak suka lu nya perkataan, lu akan kalah. bila kalah kena teguk satu glass absolut (woots!). boleh main sampai subuh.

2. jangan membawa lelaki sewel yang cepat tegang
selalunyah, pabila melancong, pria2 semuanyah akan menjadi gatal2. dan selalunyah, mereka selalu tegang. jikalau tidak ada cewek2 langsung, pria pria sewel begini akan cuba menuju arah mereka kepada pria pria yang tidak ‘berdosa’. bawalah mereka denga perhatian panggil tinggi.

3. jangan membawa lelaki sewel yang sudah tegang, kalah dalam permainan scrabble, lepas tu mabuk, lepas tu mahu memandu buggy dalam satu resort seperti beliau konon-kononnyah michael schumacher

4. sediakan makanan jikalau di rumah didiami ada 9 pria
jikalau tidak semua akan kebulurun. dan jangan bawak botol sos cili satu botol sederhana sahaja yah?

5. jangan berfikir harga barang-barangan di bintan murah-murah jikalau dibandingkan dengan singapur (terutama skali) jikalau pihak jawatankuasa yang memiliki resort itu orang singapur
macam mana tidak. suar babi, harga puey nyah mahal di sana. satu tin coke harganya SDG$5 dan satu botol snapple SGD$6. nak dikatakan kesemua harga benda2 disana dijual ngan harga singapur dolar.

6. jikalau pergi sun tanning janganlah tertidor lepas tu memakai cermin mata hitam yang saiznyah seperti m. daud kilau nyah.
kalau itu terjadi, habislah nasib mu. kesannyah? kulit menjadi hitam begal;muka akan ada tanda bekas cermin mata hitam itu lalu muka akan nampak seperti perompuan ganguro sewel dengan bahagian matanyah pucat seperti letak makeup murah dan muka hitam begal.

7. walaupun apa terjadi, step cool, walaupun keadaan dah tak boleh tahan langsung

8. jikalau mau hisap cerut, agak agak sikit yea.

9. jangan percaya jikalau ada orang yang mengatakan permainan bola sepak akan diadakan di stadium tanjong pinang. seperti satu pepatah inggeris, “Lower down your expectations so as to meet your satisfaction”

10. belajar perkatan-perkataan sinonim.
seperti apakah makna kupu-kupu ataupun kura-kura? ini WAJIB diketahui. :>

11. jangan cerewet sangat.
seperti apa mereka sering diperkatan, masa itu emas, siapa cepat dia dapat. siapa lambat dia tak dapat.

oh, gua ada petik gambar jugak.

tapi banyak gambar tak menjadi. siak nye lca.

sebelum berpisah, mari kita ulang kata satu expressi orang sana..

“kupu kupu dalam perahu
kalau dah suka janganlah buat tak tahu”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s