satu maklumat dari orang yang tengah marah

kani nabuey ciow cheeeebyeeeee! HARGA ROKOK NAIK LAGI?!?!?!? dahlah tu, naik sampai satu dolar satu kotak! apa si gahmen me nak bikin? nak perokok ni semua mati pasal sakit jantung ke pasal SAKIT HATI?!?!?

lama lama satu kotak agaknyer diaorang akan jual untuk $20. MUTHERFUCKERS-PROFIT-SHITHOLES-SONS-OF-BITCHES!

lebih baik ni gahmen letak sumer perokok dalam satu pulau pasal konon-konon diaorang ingin mempertahankan tubuh jasmani mereka. apakah muslihat mereka ni sumer? naik kan harga seperti tak tidak tentu? jikalau mereka ingin sangat rakyat sejati ingin menguruskan kesihatan mereka dengan lebih baik, megapa mereka tidak naikkan harga-harga gejala yang lain?

apa fikirkan naikkan harga rokok orang akan berhenti rokok ke? FUCK YOU SHITHEADS. tidak semestinyer per. mereka tahu yang perokok akan tetap membeli nya, dan mereka tahu selagi ada perokok selagi itulah mereka boleh mengecap keuuntungan.

(mungkin dalam peruntukkan untuk belanjawan 2004 – 2005 mereka ingin mengaup keuntungan dari pembelian rokok untuk meringankan defisit negara. MUNGKIN BESAR KEMUNGKINAN AGAKNYER.)

im gonna say this – bastards to those in da gahmen who raised the price. u money swindling piece of fucken shite. may your family be a whore to those who eats money.

FUCK YEW SG!

********************************************************

on another note, i wonder how her….

….would get finger foreplay from this dude.

Advertisements

santapan untuk ibuku

untukmu ibuku

saban hari kau laggani
anakmu ini sering mengikari
harapkan janganlah bersalah anggap
kerna anakmu ingin berdikari

ibuku yang ku sayang
kaulah rohku yang sering menghilang
tanpa mu anakmu tidak akan menerbang
ke cahaya yang gemilang

walaupun kami tidak bersapa
pabila mu ingin bertanya

janganlah kecewa dengan anakmu ini
beliau bukan selalu begini
cuma mungkin masa tidak mengindari

ku tahu yang masa tidak akan berpanjangan
ku tahu hidup tidak akan berlarutan
tapi ku anggap segala masa tinggalan
akan menjadi tantapan untuk seharian

ku memohon maaf atas segala rintangan
ku tidak sedar akan kelakuan
pabila intipan marah dibakarkan
tapi ku ingin menatap impian
bahawa mu ibu adalah ku harapkan
segala erti yang diberi
ku berikan kasihku
kepada mu ibuku
dengah hati sejati

telah bertahun mu meratapi
segala kebodohan ku yang telah menginayi
ampun lah maaf ibuku yang ku sayangi
kerna anak mu ini masih belum mengenal erti
segala yang diberi di dunia ini

ku berdoa
ku berikrar
akan menjaga mu
sehingga hayat akhir mu

imbasan oleh anak mu.

mat step nak ulaskan filem

untuk dua hari berturut-turut ntah kenapa tema menontoni filem adalah tentang kehidupan wanita.

filem pertama yang ditontoni ialah itu citer something’s gotta give. jalan citer dia sungguh ketat skali. dan cara watak-wataknya menghidupkan layar perak adalah sungguh semula jadi. gua tengok itu jack nicholson macam bermandi dengan inspirasi. si dini, fuh, sunggul tenang menghadapi urusan harian. seperti dia boleh dapat menanangi banyak masalah dengan wibawa dan integriti.

tetapi watak frances mcdorman telah mencuit hati gue. mengapa begitu? pasal watak dia lah yang sering mendatangkan “perfect one liners” untuk mendatangkan sensori komedi. berikut adalah sikit ulasan theori beliau, dan memang betol apa yang beliau cakap.

ZOE

–forgive me honey for saying this, but they want girls that look like Marin so the whole over fifty dating scene is geared completely towards men leaving older women out and as a result that makes the older women more and more productive and more and more interesting, which, in turn, makes them even less desirable because as we all know — men, especially older men, are threatened and deathly afraid of interesting and accomplished women. It’s just so clear. Single older women, as a demographic, are as fucked a group as can ever exist.

oh…mungkin itu sebab gua pun ada reaksi sama seperti harry.

filem kedua yang gua tontoni ialah itu citer monster.

jolly hell, itu charlize theron memang bagus. gua fikirkan semua desas desus yang beliau memenangi anugerah2 ni semua pasal publisiti tak tentu arah ajer. tetapi memang layak beliau mendapat segala pujian yang diarahkan kepada beliau.

tapi yang paling weak skali ialah pabila member gua yang terpekik, “HAH?! ITU CHARLIZE THERON?!” bila filem dah habis dan kredit sedang dilayarkan.

tapi yang paling lagi weak skali ialah bila ngah tengok wayang, separuh jalan air con dimatikan dan gua separuh masa ngah kipaskan diri sendiri.

citot betol pawagam bugis ni.

kaninabueyciowcheebye, akan gua tak AKAN tonton filem lagi di bugis. slalu ada ajer tau masalah bila tengok kat sana.

“Haiiiii…sudin, sudin”

dalam filem seniman bujang lapuk kat babak terakhir, sudin ngah duduk kat halaman rumah shariff dol bersendirian. si ramli sama si aziz takde, pasal dua dua dah gi kluar ngan minah diaorang. lepas tu si sudin mengeluh tentang nasib dia, asal orang lain boleh berteman tapi bukan dia.

ah, gua tengok dia pun macam terharu. pasal gua slalu tengok orang ngan pakwe2 ataupun makwe2 diaorang slalu macam bergembira. macam ada itu ‘closure’.

mungkin nasib menyebelahi diaorang. mungkin nasib blum datang lagi kat gua. baru gua ingatkan nak chope, skali dah diambil dar. memang betoi dalam lagu tu si abang ramli sarip ngah nyanyi “Jangan tunggu lama lama, nanti lama lama dia diambil orang..” ntah, tapi kalau tak nak tunggu lama lama kena cepat cepat kan? tak bleh rilek rilek kan? tapi nanti orang ingatkan kita nye hajat despo ataupun needy plak. haizz…apa dar nasib gue. tapi gua cuba relek jugak. pasal ni bukan kali pertama ni perkara berlaku. 🙂

dalam babak filem tu jugak, pabila si sudin nak balik, dia berjumpa ngan si zaiton kat blakang pokok kelapa. ah betapa gembira si sudin tu. harap harapkan gua dapt jumpa pokok kelapa tu. mungkin ada zaiton yang ngah menunggu.

jangan zaiton sameon jer yang tunggu suar.

ah, sebelum berakhir ni lagu skarang dah on the loop.

Sweet Charity (gua caya ah sama lu!) – Jangan Lama Lama

Apabila engkau berjumpa
Dengan seorang dara
Yang banyak memberi harapan
Dengan sepenuh jiwa
Jangan biarkan ia menunggu
Janganlah sampai ia berlalu

Jangan fikir lama-lama
Nanti lama-lama
Dia diambil orang

Sesal dan kesal engkau nantinya
Bila bungamu dirayu orang
Ke mana engkau akan mencari
Bila sang bunga melangkah pergi

Kerna tunggu lama-lama
Nanti lama-lama
Dia diambil orang

Apabila engkau berjumpa
Dengan seorang dara
Yang terlalu banyak meminta
Tiada menimbang rasa
Jangan dimanja atau dipandang
Walaupun hanya sebelah mata

Jangan tunggu lama-lama
Nanti lama-lama
Dia makin menyiksa

107778643225440693

Indulgent self-importance is why I demand you read my pretentious article about this pretentious pony parade. It is a ceremony fueled by the id. And I love the id; it is what keeps blood pumping through my veins. You are also driven by the id; otherwise, you wouldn’t be reading this article, nor would you be interested in the Oscars.

Need proof? Do you know Ben and J.Lo’s current status? Do you know whether Britney has ever been married in Vegas? Have you seen Janet’s breast? Have you browsed the internet for pictures of Janet’s breast? Did you happen to see Janet’s breast over and over on your TiVo? Is Janet’s breast currently on your screen saver?

So stop fooling yourself, tell your ego and superego to shut up, and indulge in my totally meaningless Fifth Annual Oscar predictions. As usual, I’ll tell you who WILL win, and who SHOULD win. And as a new addition this year, I’ll offer choices on who was gloriously omitted and who was ingloriously snubbed.

BEST PICTURE:
SHOULD WIN: The Lord Of The Rings: The Return Of The King
WILL WIN: The Lord Of The Rings: The Return Of The King
GLORIOUSLY OMITTED: Cold Mountain
INGLORIOUSLY SNUBBED: 21 Grams

BEST ACTOR:
SHOULD WIN: Sean Penn (Mystic River)
WILL WIN: Sean Penn (Mystic River)
GLORIOUSLY OMITTED: Tom Cruise (The Last Samurai)
INGLORIOUSLY SNUBBED: Paul Giamatti (American Splendor)

BEST ACTRESS:
SHOULD WIN: Charlize Theron (Monster)
WILL WIN: Charlize Theron (Monster)
GLORIOUSLY OMITTED: Nicole Kidman (Cold Mountain)
INGLORIOUSLY SNUBBED: Scarlett Johansson’s pink panties (!) (Lost In Translation)

BEST SUPPORTING ACTOR:
SHOULD WIN: Tim Robbins (Mystic River)
WILL WIN: Tim Robbins (Mystic River)
GLORIOUSLY OMITTED: William H. Macy (Seabiscuit)
INGLORIOUSLY SNUBBED: Paul Bettany (Master And Commander); Don Cheadle (Manic); Chris Cooper (Seabiscuit)

BEST SUPPORTING ACTRESS:
SHOULD WIN: Patricia Clarkson (Pieces Of April)
WILL WIN: Renee Zellweger (Cold Mountain)
GLORIOUSLY OMITTED: Maria Bello (The Cooler)
INGLORIOUSLY SNUBBED: Hope Davis (American Splendor)

BEST DIRECTOR:
SHOULD WIN: Peter Jackson (The Lord Of The Rings: The Return Of The King)
WILL WIN: Peter Jackson (The Lord Of The Rings: The Return Of The King)
GLORIOUSLY OMITTED: Anthony Mighella (Cold Mountain)
INGLORIOUSLY SNUBBED: Alejandro Gonzalez Inarritu (21 Grams)

BEST ORIGINAL SCREENPLAY:
SHOULD WIN: Lost In Translation
WILL WIN: Lost In Translation
GLORIOUSLY OMITTED: Love Actually
INGLORIOUSLY SNUBBED: 21 Grams

BEST ADAPTED SCREENPLAY:
SHOULD WIN: Mystic River
WILL WIN: The Lord Of The Rings: The Return Of The King
GLORIOUSLY OMITTED: Cold Mountain
INGLORIOUSLY SNUBBED: Master And Commander; Girl With A Pearl Earring

darah

dalam banyak banyak benda dalam badan manusia ni, gua paling geli skali bila tengok/dengar/pegang darah. ntah apasal. nampak darah jer, gua nya muka jadi biru. dengar orang pasal darah jer, gua jadi ngilu. masa gua gi operation yang lalu, darah mengalir sampai satu baldi. gua tengok, nyaris-nyaris pengsan. doktor tengok gua dia pun takde selera nak bedah. gua rasa gua dapat ni ketakutan dari pakcik gua. adake patut, masa anak dia gi sunat, dia pengsan. anak rilek jer.

agaknyalah tu pasal gua tak bleh masuk dalam bidang perubatan.

jadi ni hari bila gua gi klass fiqeh, gua ada rasa tak tentu arah. si uztaz ngah bebual pasal pengaliran darah semasa wanita dapat itu menses dan cara betol membersihkannya. dia cakap kalo sperma masuk ke dalam janin si pompuan, sperma tu akan menjadi limpa selepas 40 hari, lepas tu dia jadi beku (agaknyer lah tu) lagi 40 hari. jadi kesemuanya sperma itu akan menjadi ‘foetus’ setelah 120 hari. 120 hari kalau ditukarkan kepada bulan ialah 4 bulan. dan selalunya wanita akan mengalirkan darah sementara ada menses selama 15 hari. jadi jikalau 15 * 4 = 60. ah dia cakap kalau pompuan tu tidak ada menses untuk 60 hari besar kemungkinan pompuan tu dah mengandung.

lepas tu dia cakap jikalau si pompuan tu tidak mengalih darah selepas hari ke-7 tapi darah mengalir kembali pada hari ke-11, bolehkah si pompuan itu dianggap ‘suci’ dah tidak perlu ‘mandi’. dan banyak lagi lah. informatif jugak buat gue. tapi kalau nak dekat satu jam cakap pasal begini, gua nyah badan dah macam tak sedap trus. mungkin dia tengok kat gua, asal sidini dah tak tau duduk diam. padahal yang pompuan sumer ngah rilek.

ah dah tu ajer.